“Dankzij de training van Lisette heb ik nu een betere agendaplanning, een realistischer beeld van wat je kunt doen binnen je tijd, een opgeruimde inbox en een leeg bureau. Bovendien ga ik veel vaker met een tevreden gevoel naar huis .”

 

“De training is helder met goede handvatten en tips. Daarnaast is de individuele begeleiding zeer leerzaam en deze wordt op een prettige manier gegeven. Het heeft mij meer overzicht opgeleverd en ook duidelijkheid in wat te doen en waar te vinden. Uiteindelijk levert het mij rust, ruimte en tijd op!”



 




Marc Bezemer
Gemeente Ermelo, 
Hoofd afdeling Interne Advisering en ondersteuning

“Lisette Beijnes (Structuurlijk) heeft van 2008 tot 2011 vrijwel alle medewerkers van de gemeente Ermelo getraind in het aanbrengen van structuur op de (eigen) werkplek.

Ik heb Lisette in die periode leren kennen als een bevlogen professional met hart voor haar klanten. "Afspraak is afspraak", geduld en aanpakken zijn woorden die mij, wat betreft de aanpak van Lisette bij zullen blijven . Maar het belangrijkste vind ik dat Lisette het natuurlijke vermogen heeft om zich aan te passen aan de doelgroep. Van bestuur via management tot de werkvloer, Lisette beheerst dit gehele werkveld. Opmerkelijk vond ik de feedback van een aantal mensen die de training eigenlijk niet zo zagen zitten, maar die na de training toch enthousiast waren.
Lisette weet op een doeltreffende manier mensen te motiveren om het werk zo in te richten dat ze er meer plezier aan beleven, bijvoorbeeld omdat het bureau of de postbus "zo lekker opgeruimd is". Hiermee wordt een bijdrage geleverd aan het verminderen van werkdruk in de organisatie.”

 

Judith Ludding                GGD Midden Nederland, Manager Algemene Gezondheidszorg/ wnd. Manager Jeugdgezondheidszorg

"Bij de GGD Midden-Nederland heeft Lisette Beijnis in 2010/2011 ca 70 medewerkers en hun leidinggevenden getraind in efficiënt werken.

Aanleiding: bij de overgang van vaste naar flexibele werkplekken in een zgn open omgeving volstonden de oude systeempjes van bakjes en plankjes en stapels niet meer om onder handen werk te archiveren. Lisette heeft daar andere, slimme oplossingen voor aangereikt. Er waren plenaire sessies die als voordeel hadden dat je een gezamenlijk referentie- en afsprakenkader kreeg, aangevuld met individuele maatwerk coaching op de werkplek. Doel van de training was: bewustwording van de huidige werkgewoontes, ontwikkelen van efficiënte flexwerkmethodes en –vaardigheden, overzicht creëren in je werkzaamheden, slimmer werken en het optimaal benutten van de “nieuwe” flexwerkomgeving.

We hebben Lisette daarbij leren kennen als een betrouwbare, deskundige en zeer klantgerichte adviseur/partner. In de training en coaching straalde ze aanstekelijk enthousiasme en optimisme uit, waardoor iedereen werd gemotiveerd om dingen ook echt blijvend anders te gaan doen. Uit de evaluatie onder de medewerkers sprak dan ook grote tevredenheid: een gemiddeld rapportcijfer 8.3.
Wat mensen veranderd hebben? Een andere dagindeling, een opgeruimde en veel legere mailbox, kortere mails, inzicht dat je een klus kunt opknippen in subtaken, waardoor de drempel om ergens aan te beginnen lager wordt, benutten van véél meer mogelijkheden in outlook en dat het veel efficiënter is om je te focussen op één taak i.p.v. 10 dingen tegelijk te doen. Een echte eye opener bleek DERK (Doe Eerst Rot Klussen). Dus ’s ochtends DERK (dan ben je fris) en overleg zo mogelijk in de middag plannen."

Wilco Hekkert          AkzoNobel Polymer Chemicals,                 Manager Maintenance & Services

 

"De samenwerking met Structuurlijk is mij en vooral ook de medewerkers van de afdeling erg goed bevallen. Een aantal van de onderhoudscoördinatoren hebben een aantal sessies met Lisette gevolgd met als doel om hun persoonlijke effectiviteit in het werk te verbeteren.

De geringe twijfel of dit wel de investering waard was, verdween snel tijdens de eerste sessies. Juist door hun handelingen in de dagelijkse, hectische routine eens samen met Lisette kritisch tegen een nieuw licht te houden, zijn zij zich bewust geworden van het verbeterpotentieel. Samen met Structuurlijk zijn de werkplekken op een meer effectieve manier ingericht. Van emailbestand tot postbakjes, van bureaublad tot en met de archiefkasten, vrijwel alles is aangepakt. De grootste inspanning is echter het aannemen van een meer efficiënte en effectieve werkwijze en die zal geleverd moeten worden door de mensen zelf. De moeilijkste persoon om te veranderen dat ben je zelf en onze ervaring is dat Lisette daar erg goed bij kan helpen.

Ik heb Lisette leren kennen als een zeer toegewijde en gedreven professional met een heel warme persoonlijkheid. Ondanks haar gedrevenheid straalt ze een rustige energie uit die maakt dat mensen zich tijdens coachings- of trainingssessie op hun gemak voelen. Zij is doortastend genoeg om steeds de essentie van haar vragen over te brengen op de coachee, zodat er maximaal gewerkt kan worden aan verbetering.

Evert van Beek                  Gemeente Ermelo, Inkoopcoördinator

Ik ben er beter van geworden

"Nee, ik gooi niets weg. Daarom heb ik ook zoveel, een heel archief zelfs. En in tweevoud want ik heb het op papier én digitaal. Ook alle in- en uitgaande mailtjes heb ik nog. Die mailtjes gooi ik echt niet weg. Niet dat ik iets terug kan vinden of zo, maar ik heb het wel. Stampvolle kasten, stapels op mijn bureau waarvan er één is omgevallen, volle grijze bakjes en hangmappen zonder labels. Zo werk ik nou eenmaal, dat is mijn manier, maakt mij niet uit, dacht ik.

Het kostte me wel erg veel zoektijd en het overzicht was wel eens weg, maar verder ging alles goed. Plannen? Wat nou plannen…. op gevoel deed ik dat. Agenda bijhouden? Zit allemaal in m´n hoofd. Ik vergat bijna nooit iets, wel steeds vaker trouwens. Totdat het niet alleen mezelf maar ook anderen begon op te vallen.

Een gediplomeerde professionele werkplek organizer, Lisette Beijnes, komt me helpen. Na een duidelijk en prettig gesprek en een grondige werkplekinspectie ga ik onder haar toezicht aan de gang. Die stapel gaat niet alleen rechtop maar al het overbodige moet eruit, er blijft maar één stapel over. Alle ordners en hangmappen worden doorlopen, verbazingwekkend om te zien wat een dubbele, oude en afgehandelde stukken er tussen zitten. Ordners en hangmappen krijgen labels en alles wordt gearchiveerd. Ik heb overal ruimte over en m´n bureau is leeg! Ingrijpend en opzienbarend is het opschonen van m´n digitale bestanden. Echt, 60% van de in- en uitgaande mails kunnen direct naar de prullenbak. Wat overblijft is overzichtelijk. En wat ik al lang wil, gebeurt. Ik bouw een functionele mappenstructuur. Overbodige en dubbele digitale bestanden worden weggegooid. Om dit alles te realiseren hebben Lisette en ik wel een aantal organize-sessies doorlopen. Behalve de praktische aanpak werd er ook gewerkt aan het bij mij “ tussen de oren krijgen” van de organize-aanpak. Moet je m´n werkplek, kasten, dossiers, agenda, planningen nu eens zien.

Ik ben er beter van geworden."

 

Portfolio

 Het is tijd

 om tijd

 te maken!

 

 (Lsltn.nl)